End of this page section.

Begin of page section: Contents:

Publications



 Bücher

  • Consumer Behavior. Focus on the Buyer Behavior of Individuals and Organizations, 1. Edition, Peking University Press, Peking 2021 (mit B. Swoboda, H. Zhang)
  • Handelsmanagement. Offline-, Online- und Omnichannel-Handel, 4. Auflage, Vahlen, München 2019 (mit B. Swoboda, H. Schramm-Klein)
  • Käuferverhalten. Grundlagen - Perspektiven - Anwendungen, 6. Auflage, Springer-Gabler, Wiesbaden 2017 (mit B. Swoboda, H. Schramm-Klein)
  • Käuferverhalten. Grundlagen - Perspektiven - Anwendungen, 5. Auflage, Springer-Gabler, Wiesbaden 2015 (mit B. Swoboda, H. Schramm-Klein)

 

Herausgegebene Bände

  • Buchreihe "Handel und Internationales Marketing", Springer-Gabler, Wiesbaden ab 2008: Anne Fota: Online Shopping Intentions, 2022 (mit B. Swoboda, H. Schramm-Klein)
  • Buchreihe "Handel und Internationales Marketing", Springer-Gabler, Wiesbaden ab 2008: Christine Hobelsberger:Restructuring of Food Retail Markets in Countries of the Global South, 2021 (mit B. Swoboda, H. Schramm-Klein)
  • Buchreihe "Handel und Internationales Marketing", Springer-Gabler, Wiesbaden ab 2008: Amelie Winters: Omni Channel Retailing, 2021 (mit B. Swoboda, H. Schramm-Klein)
  • Buchreihe "Handel und Internationales Marketing", Springer-Gabler, Wiesbaden ab 2008: Katja Wagner: Drivers and Barriers of Consumer Behavior Regarding New Technologies and Digital Channels, 2021 (mit B. Swoboda, H. Schramm-Klein)
  • Handelsmonitor - Megatrends 2030+ - Der Handel auf dem Weg in ein neues Zeitalter, Deutscher Fach Verlag, Frankfurt 2020 (mit B. Swoboda, D. Morschett, H. Schramm-Klein )
  • Buchreihe "Handel und Internationales Marketing", Springer-Gabler, Wiesbaden ab 2008: Florentine Frentz: The Pursuit of Food Well-Being, 2019 (mit B. Swoboda, H. Schramm-Klein)
  • Buchreihe "Handel und Internationales Marketing", Springer-Gabler, Wiesbaden ab 2008: Florian Neus: Event Marketing in the Context of Higher Education Marketing and Digital Enviroments, 2019 (mit B. Swoboda, H. Schramm-Klein)
  • Buchreihe "Handel und Internationales Marketing", Springer-Gabler, Wiesbaden ab 2008: Frederic Nimmermann: Congruency, Expectations and Consumer Behavior in Digital Environments, 2019 (mit B. Swoboda, H. Schramm-Klein)
  • Buchreihe "Handel und Internationales Marketing", Springer-Gabler, Wiesbaden ab 2008: Lukas Morbe: International Retailers´ Performance in Host Countries, 2018 (mit B. Swoboda, H. Schramm-Klein)
  • Buchreihe "Handel und Internationales Marketing", Springer-Gabler, Wiesbaden ab 2008: Cathrin Huber: The Corporate Reputation of Multinational Corporations, 2017 (mit B. Swoboda, H. Schramm-Klein)
  • Buchreihe "Handel und Internationales Marketing", Springer-Gabler, Wiesbaden ab 2008: Matthias Schu: Online Growth Options for Retailers, 2017 (mit B. Swoboda, H. Schramm-Klein)
  • Handelsmonitor - Food Online - Hype oder die Zukunft des LEH?, Deutscher Fach Verlag, Frankfurt 2017 (mit D. Morschett, D. Schmid)
  • Buchreihe "Handel und Internationales Marketing", Springer-Gabler, Wiesbaden ab 2008: Julia Katharina Weindel: Reatil Brand Equity and Loyalty, 2016 (mit B. Swoboda, H. Schramm-Klein)
  • Handelsmonitor - Erlebnis Handel - Läden im Aufbrauch, Deutscher Fach Verlag, Frankfurt 2015 (mit J. Zentes, D. Morschett, T. Freer, D. Keßler, M. Schu)
  • Buchreihe "Handel und Internationales Marketing", Springer-Gabler, Wiesbaden ab 2008: Florian Dorner: Advertorials versus klassiche Printwerbung - eine Wirkanalyse, 2015 (mit B. Swoboda, H. Schramm-Klein)

 

Beiträge in Zeitschriften

  • How do seniors evaluate retirement homes? The effects of functional congruity, self-congruity, and lifestyle congruity, Journal of Housing and the Built Environment, https://doi.org/10.1007/s10901-021-09919-9 (mit S. Grzeskowiak, M. J. Sirgy, T. Foscht, B. Swoboda, V. Pilchon, M-C. Lichtle)
  • Why do Customer Want to Learn? Antecedents and Outcomes of Customer Learning, in European Journal of Marketing, Vol. 56, No. 3, 2021, pp 677-703  (mit X. Sun, A. Eisingerich, C. Xuebin, J. Schloffer)
  • Does Educating Customers create Positive Word of Mouth?, in: Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 62, Issue C, 2021, pp. 1-9 (mit X. Sun, A. Eisingerich)
  • Wandel der Storeformate, in: Der Handel, Ausgabe 11/12, 2020, S 24-25 (mit R. Kerschbaumer, J. Schloffer)
  • Virtual Reality macht Shoppen zum Erlebnis, in: Der Handel, Ausgabe 11/12, 2020, S 20 (mit J. Schloffer)
  • Customer Education by the Manufacturer - Company Guided Tour as a Brand Touch Point, in: Netzwerk Handel Insights, Ausgabe III, 2018, S 35 (mit X. Sun, R. Kerschbaumer)
  • Strategic Management of Product and Brand Extensions. Extending Corporate Brands in B2B vs. B2C Markets, in: Industrial Marketing Management, Vol. 71, 2018, pp. 147-159 (mit Y. Liu, A. Eisingerich, H. Tsai)
  • Blinds up or down? The Influence of Transparency, Future Orientation and CSR on Sustainable and Responsible Behavior, in: European Journal of Marketing, Vol. 52, No. 3/4, 2018, pp. 476-498 (mit Y. Lin, A. Eisingerich)
  • Linking Retailing Experiences with Life Satisfaction. The Concept of Store-Typ Congruity with Shoppers´ Identity, in: International Journal of Retail and Distribution Management, Vol. 44, Issue 2, 2016, pp. 124-138 (mit S. Grzeskowiak, J. Sirgy, B. Swoboda)
  • What´s on the Agenda? A more effectivce Use of Presentation Slides in a Marketing Course, in: Journal of Academy of Business and Economics, Vol. 16, No. 2, 2016, pp.35-40 (mit C. Maloles, W. Reisel, S. Chia)
  • Reverse Psychology Tactics in Contemporary Marketing, in: The Marketing Review, Vol. 16, No. 3, 2016, pp. 343-353 (mit I. Sinha)
  • Attribution of Symbolic Brand Meaning. The Interplay of Consumers, Brands and Reference Groups, in: Journal of Consumer Marketing, Vol. 33, No. 1, 2016, pp. 32-40 (mit M. Hammerl, F. Dorner, M. Brandstätter)

 

Beiträge in Sammelbänden

  • Smart Services and the Rise of Access-based Consumption, in: Manfred Bruhn, Karsten Hadwich (Hrsg.): Smart Services, Forum Dienstleistungsmanagement, Wiesbaden, forthcoming (mit R. Kerschbaumer, Andreas B. Eisingerich)
  • Blue Tomato: Internationalization of a Multichannel Retailer, in: Michael Levy, Barton Weitz, Dhruv Grewal (Hrsg.): Retailing Management, 11th edition, New York, forthcoming (mit M. Brandstätter, R. Kerschbaumer)
  • Ditigitalisierung und Kundenvertrauen aus Sicht des Marketings, in: Patrick C. Leyens, Iris Eisenberger, Rainer Niemann (Hrsg.): Smart Regulation, Mohr Siebeck, Tübingen, 2021, S 53-55
  • Neue Lebenswelten - Smart City und Zero Ownership, in: Thomas Foscht, Dirk Morschett, Hanna Schramm-Klein, Bernhard Swoboda (Hrsg.): HandelsMonitor: Megatrends 2030+, Der Handel auf dem Weg in ein neues Zeitalter, Deutscher Fachverlag, Frankfurt, 2020, S 191-209 (mit R. Kerschbaumer)
  • Konvergenz - Vom Laden zum Showroom, in: Thomas Foscht, Dirk Morschett, Hanna Schramm-Klein, Bernhard Swoboda (Hrsg.): HandelsMonitor: Megatrends 2030+, Der Handel auf dem Weg in ein neues Zeitalter, Deutscher Fachverlag, Frankfurt, 2020, S 95-113 (mit J. Schloffer, R. Kerschbaumer)
  • Digitalisierung - Die allgegenwärtige Selbstverständlichkeit, in: Thomas Foscht, Dirk Morschett, Hanna Schramm-Klein, Bernhard Swoboda (Hrsg.): HandelsMonitor. Megatrends 2030+, Der Handel auf dem Weg in ein neues Zeitalter, Deutscher Fachverlag, Frankfurt, 2020, S 115-137 (mit J. Schloffer)
  • Blue Tomato. Internationalization of a Multichannel Retailer, in: Michael Levy, Barton Weitz, Dhruv Grewal (Hrsg.): Retailing Management, New York, 2018, pp. 72-74 (mit M. Brandstätter)
  • Customer Education by the Manufacturer - Company Guided Tour as a Brand TouchPoint,: in Universität Siegen (Hrsg.): Netzwerk handel Insights, Siegen, 2018, pp. 35-40 (mit X. Sun, R. Kerschbaumer)
  • The Marketing Mix - a Helicopter View, in: Michael J. Baker, Michael Saren (Hrsg.): Marketing Theory a Student Text, London, 2016, S 199-223 (mit W. van Waterschoot, M. Brandstätter, A. B. Eisingerich)
  • Consumers´ Strategies to Deal With Brand Similarity-Induced Stress, in: Katja  Corcoran (Hrsg.): Abstractband - Workshop des Forschungsschwerpunktes Gehirn und Verhalten, Graz, 2016 (mit M. Brandstätter)
  • Exploring Consumer Attachment Predispositions and Their Behavioral Effects, in: Patricia Rossi (Hrsg.): Marketing at the Confluence between Entertainment and Analytics, Wiesbaden, 2017, S 847-848 (mit H. Krug-Leitold, M. Brandstätter)
  • Consumers´ Strategies to Cope with Crowding-Induced Stress, in: Patricia Rossi (Hrsg.): Marketing at the Confluence between Entertainment and Analytics, Wiesbaden, 2017, S 561-562 (mit H. Krug-Leitold, M. Brandstätter)
  • Kommunikation des Herstellers mit dem Handel, in: Manfred Bruhn, Franz-Rudolf Esch, Tobias Langner (Hrsg.): Handbuch Instrumente der Kommunikation. Grundlagen - Innovative Ansätze - Praktische Umsetzungen, Wiesbaden, 2016, S 241-265 (mit M. Brandstätter, B. Swoboda)

 

   Beiträge in Konferenzbänden

  • Customer loyalty in the face of an objectively superior service offering: How to reduce customer switching, Annual Conference 2022 (EMAC), May 2022, Budapes, Hungary (mit Andreas B. Eisingerich, Barbara Duffek)
  • Just give me a reason: The value of goal setting in motivating blood donations, Winter Conference, American marketing Association (AMA), February 2022, Las Vegas, USA (mit J. Schloffer, C. Maloles, L. Wu)
  • Comparing the Impact of Covid-19 on why Buyers do not return unwanted Products, 28th Recent Advances in Retailing and Consumer Science Conference (RARCS), July 2020, Baveno, Italy (mit C. Maloles)
  • Find the Customers who want to learn - Antecedents of Customer Learning, Summer Conference, American Marketing Association (AMA), August 2020 (mit X. Sun)
  • Private Labels in Mind - the Share of Private Labels in the Consideration Set of Consumers, Summer Conference, American Marketing Association (AMA), August 2020 (mit L. Stoppacher)
  • Business Analytics as Part of Marketing Education in Business School Settings, Internationale Big Data & Analytics Education Conference (BDAEDCON), June 2019, Maryland, USA (mit S. Thalmann, R. Kerschbaumer)
  • Online Customer Engagement Behaviors. A Social Exchange Perspecitive, Summer Conference, American Marketing Association (AMA), August 2018, Boston, USA (mit L. Dong, A. Eisingerich)
  • Forgot to Go Home When You are Shopping in Stores? - A Study of Consumers´ Flow Experience at the Point of Sales Based on Different Industries and Gender, Recent Advances in Retailing and Services Science, July 2018, Madeira, Portugal (mit X. Sun, H. Riedl, C. M. Maloles, A. Eisingerich)
  • The Impact of a Customer´s Time Perspective on Online Customer Relationships, Recent Advances in Retailing and Services Science, July 2018, Madeira, Portugal (mit R. Kerschbaumer, J. Schloffer, A. Eisingerich)
  • The Moderating Effect of Trait Emotional Intelligence on the Relationship between Selling Skills and Performance. Findings from a B2B Context, Academic Conference (ISBM), June 2018, Glasgow, UK (mit A. Zehetner, V. Kashyap)
  • How Trait Emotional Intelligence moderates the Relationship of BtB Salespersons´ Skills and Performance, Summer Marketing Educators´ Conference, American Marketing Association (AMA), August 2017, San Francisco, USA (mit A. Zehetner, V. Kashyap)
  • What´s on the Agenda? A more effective Use of Presentation Slides in a Marketing Course, Florence-Pisa-Conference, International Academy of Business and Economics (IABE), June 2016, Florence, Italy (mit C. Maloles, W. Reisel, S. Chia)
  • Perceived Brand Similarity and Its Effects on Stress and Coping, International Conference on Recent Advances in Retailing and Services Science, The European Institute of Retailing and Services Studies (EIRASS), July 2016, Edingburgh, Scotland (mit M. Brandstätter)
  • Consumers´ Strategies to Deal With Brand Similarity-Induced Stress, Summer Marketing Educators´  Conference, American Marketing Association (AMA), August 2015, Chicago, USA (mit M. Branstätter)
  • The Impact of Private Labels´ Image on Retailers´ Brand Image, International Conference on Recent Advances in Retailing and Services Science, The European Institute of Retailing and Services Studies (EIRASS), July 2015, Montreal, Kanada (mit M. Brandstätter, J. Perktold)
  • Deconstracting Retailer Strategies to form a Holistic Typology, International Academy of Business and Economics (IABE), June, 2015, Rome, Italy (mit C. Maloles, W. Reisel, S. Chia)

 

Sonstige Veröffentlichungen

  • Ladenkonzepte im Wandel, in: etailment, das Digitale Comerce Magazin von Der Handel, 2020 (mit J. Schloffer, R. Kerschbaumer)
  • Die Stadt der Zukunft: autofrei und erlebnisorientiert, in etailment, das Digital Comerce Magazin von  Der Handel, 2020 (mit R. Kerschbaumer)
  • AR im Onlinehandel. Einkaufserlebnisse wie im Laden, in: etailment, das Digital Comerce Magazin Der Handel, 2020 (mit J. Schloffer)
  • Marketing Preis für "tim", in: der grazer, 7. Juni 2017, S12
  • How Analytics and AI Are Driving the Subscription E-Commerce Phenomenon, MIT Sloan Management Review, Blog, 2016
  • Wirtschaftsfaktor Messe, in: Business Monat, Juli/August 2017, S 63
  • Ausgezeichnet: Marketingprofis aus der Steiermark, in: Kleine Zeitung, Im Blickpunkt, 4. Juli 2015, S 20-21
  • Kreatives aus dem Steirerland, in: Kleine Zeitung, Wirtschaft, 3. Juli 2015, S 30
  • Welche Strahlkraft haben die Marken eines Unternehmens?, in: Kleine Zeitung, Styria Media Center, 14. Juni 2015, S 7
  • Uni will es wissen: 40.000 Absolventen werden befragt, in: Keine Zeitung, Steiermark, 16. Juli 2015, S 22
  • Renommiert, etabliert und arriviert, in: UNIZEIT, uni.newsPRINT, Februar 2015, S 4

End of this page section.

Begin of page section: Additional information:

End of this page section.